۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۳۳۲۱۲
آیت الله خاتمی:

آمریکا روی آرامش را نخواهد دید | راه شهید سلیمانی بی رهرو نخواهد ماند

آمریکا روی آرامش را نخواهد دید | راه شهید سلیمانی بی رهرو نخواهد ماند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راه شهید سلیمانی بی رهرو نخواهد ماند، گفت: امروز جهان مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن داغدار و خون خواه شهید سلیمانی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان این که ایشان فدایی حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) بودند، گفت: ایشان خانه خودشان را در کرمان به فاطمیه تبدیل کردند و سرباز خوب حضرت صدیقه طاهره(س) بودند.

وی با بیان اینکه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بارها در میادین مختلف تا مرز شهادت پیش رفت، ادامه داد: ایشان متولد سال 1335 بود و در سن 63 سالگی به شهادت رسید؛ وی از 24 سالگی وارد عرصه جهاد شد و حدود 40 سال به مجاهدت های خستگی ناپذیر پرداخت.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نابودی داعش از مأموریت های الهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ایشان در اواخر عمر بابرکتشان همواره آرزوی شهادت داشت و خدمت رهبر معظم انقلاب نیز عرض کرده بود دعا کنید تا شهید بشوم؛ ایشان سرباز حضرت علی(ع) بود و همچون مقتدای خودشان آروزی شهادت می کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ و منهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ» هستند، تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی دیشب به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست پیدا کرد و به دیدار دوستان شهید خودشان شتافتند.

وی با اشاره به اینکه صداقت در ایمان جلوه برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود؛ داغ ایشان بزرگترین داغی است که به قلب مبارک مقام ولایت وارد شده است؛ شهید سلیمانی مالک اشتر زمان بود، زیرا بزرگ مردی بودند که در جلسات مختلف خود را سرباز ولایت می دانست و به این سربازی افتخار می کرد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه بدون هیچگونه تردیدی، راه و کار شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت و همرزمانشان راه ایشان را ادامه می دهند و خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند ربود، گفت: خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و انتقامی از جنایتکاران خواهیم گرفت که روزشان را تبدیل به شام سیاه شود؛ آمریکایی ها بدانند فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و در دنیا دیگر آرامش نخواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید سلیمانی یک چهره بین المللی جهان اسلام بود، اضافه کرد: امروز جهان مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن داغدار و خون خواه شهید سلیمانی هستند و وقتش رسیده است که منطقه از وجود این جانوران موذی پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه راه شهید سلیمانی بی رهرو نخواهد ماند، اظهار داشت: وقتش رسیده است که مقاومت به آمریکایی ها بگویند یانکی ها گورتان را گم کنید؛ ملت بزرگمان تجلیل شایسته از این سرباز فداکار اسلام خواهند کرد و راه شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آغاز دهه فاطمیه اول از 13 جمادی الاولی خاطرنشان کرد: در روز پنجم جمادی الاولی سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) را پشت سر گذاشتیم؛ ایشان نسخه دوم حضرت زهرای مرضیه(س) بود، زیرا در حساس ترین شرایط پرستار امام زمانشان شدند و در جریان کربلا مجاهدت های فراوانی کردند.

امام جمعه موقت تهران پرستاری مجموعه ای از فضائل اخلاقی و معنوی است، تأکید کرد: مسؤولان نسبت به معیشت پرستاران نهایت توجه را داشته باشند تا این بزرگواران به خدمت به بیماران بپردازند.

وی با اشاره به یوم الله 9 دی اظهار داشت: این سالروز یادآور بصیرت و هوشیاری مردم ما در مقابله توطئه ای دامنه دار بود؛ دشمنان انقلاب زیر یک خیمه جمع شده بودند؛ خیمه ای که رییس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و منافقان و سلطنت طلبان در آن حضور داشتند و مردم بصیر ایران به صحنه آمده و خیمه را بر سر دشمنان خراب کردند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: مردم در 9 دی مجددا با ولایت میثاق بستند و دشمنان را برای همیشه مأیوس کردند؛ ملت شریف ایران همین بصیرت را بار دیگر در آبان ماه نشان دادند و توطئه گران را بار دیگر ناکام گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران یوم الله 19 دی را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید این مقطع از یادها و خاطرها پاک شود؛ انقلاب اسلامی در 19 دی سال 1356 بار دیگر متولد شد؛ این حرکت از قم آغاز شد و در 22 بهمن سال 57 به ثمر نشست و تاج و تخت طاغوتیان را سوزاند.

وی با اشاره به تحولات عراق اظهار داشت: آمریکایی ها به خاک عراق تجاوز کرده اند و گردان های حشدالشعبی را مورد حمله قرار دادند و 25 نفر را شهید و 51 نفر را مجروح ساخته اند؛ آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت بود و ملت بزرگمان به همراه رهبر شجاع و رشیدمان این اقدام را به شدت محکوم می کند و لعن و نفرین همیشگی خود را با شعار مرگ بر آمریکا نثار دشمنان می کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروز ملت ها باید جریان حزب الله و حزب الشیطان را به خوبی بشناسند، خاطرنشان کرد: آمریکا و اذنابش در حزب الشیطان قرار دارند و اقدامات شرارت بارشان از سوی حزب الله یعنی جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان، مقاومت عراق و انصارالله یمن محکوم شد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: خوی تجاوزگری آمریکا برای صدمین بار خود را نشان داد؛ حشدالشعبی همان کسانی هستند که داعش را نابود کردند و آمریکا نیز انتقام نابودی داعش را از آنها گرفت؛ امروز آمریکا یعنی داعش و داعش یعنی آمریکا، زیرا داعش را آمریکا به وجود آورد و حامی آن است.

وی ابراز داشت: واکنش مردم عراق در رابطه با سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی بود و آمریکایی ها باید بدانند که در منطقه منفور هستند و مردم منطقه در پی فرصتی هستند که تنفر خودشان را ابراز کنند؛ فضای ضد آمریکایی بر عراق حاکم شده است و زمینه اخراجشان از عراق به خوبی فراهم شده است و غیرتمندان عراقی باید در پی شهادت شهیدان سلیمانی و مهندس باید آمریکا را از عراق اخراج کنند و این فضای مقدس باید تا آخرین نیروی آمریکایی از عراق ادامه پیدا کند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: ترامپ در این قصه بار دیگر دروغ گفت و ایران را متهم کرد، گویا این انسان تا روزی یک دروغ نگوید نشئه نمی شود؛ بیانات رهبری یاد آور مواضع امام خمینی(ره) بود، چرا که بار دیگر به آمریکایی ها خطاب کردند «غلط می کنید»؛ امروز دشمن باید تحقیر شود و آمریکای مستکبر حقش تحقیر شدن است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسأله انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: حقیقت این است که فضای کشور انتخاباتی شده است و انتخابات نماد جمهوریت و مردم سالاری دینی نظام است؛ در طول طاغوت شما صاحب خانه ها هیچکاره بودید، اما امروز مسؤولان را شما انتخابات می کنید و این از برکات جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به موضوع تأیید و رد صلاحیت ها گفت: همه جای دنیا صلاحیت کاندیداها را بررسی می کنند؛ امروز هیأت های نظارت باید قانون مدار باشند و با قانون صلتحیت ها رد و یا تأیید کنند؛ تأیید صلاحیت شدگان نیز باید قانونی حرکت کرده و وعده های دروغین به مردم ندهند؛ شورای نگهبان نظارت دقیق داشته باشند و اگر کسی پا را از قانون فراتر گذاشت با او برخورد قانونی داشته باشند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رد صلاحیت شدن به منزله آن نیست که فرد رد صلاحیت شده دیگر نباید در هیچ مسؤولیتی قرار بگیرد، یادآور شد: رد صلاحیت شدگان اگر اعتراض داشتند باید به صورت قانونی انجام دهند و تسلیم قانون باشند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات